zaterdag 15 december 2012

Akai AM-U33




Merk: Akai
Bouwjaar: 1982
Vermogen: 2x43W bij 8ohm
Frequentie: 20 - 20000 Hz
Power out: 130W
Gewicht 7.9KG

Mijn oordeel over deze versterker:
Een zware versterker met een strak geluid. Er zit een flinke heatsink in om de STK module koel te houden. De versterker klinkt vrij goed en is leuk voor een beginnend verzamelaar.

Wat is er met deze versterker gebeurd
- Schoongemaakt
- Contacten en schakelaars schoongemaakt

Deze versterker heb ik eens gekocht bij de kringloop. Er zat zelfs een sticker op dat de versterker getest was. Eenmaal met de versterker thuisgekomen heb ik het eerst even schoongemaakt. Er kwam prima vlak geluid uit. Eigenlijk moeten de condensatoren eens worden vervangen. De versterker is een tijd geleden verkocht.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb er een gekocht.
    Helaas geen signaal op de uitgang.
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat de versterker niet meer werkt.
      Misschien missen bij jouw exemplaar de metalen boogjes om de voorversterker met de eindtrap te verbinden?
      De versterker is zeker het repareren waard, voor reparaties zou ik Vintage Electronica in Krommenie aanraden.

      Verwijderen