zaterdag 16 maart 2013

Technics SA-101



Merk: Technics
Bouwjaar: 1980/1981
Vermogen: 18Watt RMS per kanaal bij 8ohm
Frequentie: 7 - 45000 Hz
Damping factor: 20
Gewicht: 5.5KG


Mijn oordeel over deze versterker:
Ondanks het lage vermogen geeft deze versterker een prima geluid. De bass komt erg naar voren, vooral als loudness aanstaat. Deze versterker is voorzien van 2 STK modules en een heatsink. Een leuke versterker met een prima geluid.

Wat is er met deze versterker gebeurd
- Schoongemaakt
- Knoppen en schakelaars schoongemaakt
- Diverse condensatoren vervangen

Deze versterker heeft mijn vader een tijd gehad. De zilvere versie had ik van de kringloopwinkel. Ik weet nog wel dat de potmeters op een gegeven moment gingen kraken, dat heb ik gelijk opgelost. Er zit een prima geluid in deze versterker, ik heb een paar condensatoren vervangen, maar eigenlijk moeten ze allemaal. De versterker is inmiddels verkocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten